with a great new design comes great responsibility

--- Datum: 2010-11-24 Tid: 02:33:39

Är det kanske dags att damma av denna blogg igen?
Har fått en fin ny design av Carro, ja säger ja gillart.

Vad har hänt sen sist? haha, så otroligt mycket. Jag befinner mig fortfarande i Australien, just nu i Brisbane, ensam. Men i morgon åker jag tillbaka till Melbourne och till min stora kärlek. Min favorit person i helaste världen!
Joshua Payne. Vi har haft det tufft, jag fick hjärtat krossat för ett tag sen men vi håller på att plåstra ihop det igen. tillsammans. Och det går bra, himla bra. Kärare än någonsin, men också rädd. Aldrig varit så rädd. Vi har varit tillsammans nu i 9 månader, vi har 2 månader kvar tillsammans. 2 månader med den person du älskar mest i hela världen, 2 månader innan jag måste åka tillbaka hem till sverige. Det är det som skrämmer mig. Sundsvall. Tillbaka igen efter 1 år. Vad ska jag göra när jag kommer "hem"? ja "hem" för jag kan ärligt säga att jag ser inte Sundsvall som mitt hem längre. Visst saknar jag mina nära och kära, det gör jag. Men jag har aldrig känt mig så hemma så som jag har gjort i Australien. Det är där jag vill vara, jag vill leva mitt liv i Melbourne med min pojkvän. Och går allt som planerat så ska jag få göra det också, förhoppningsvis så kommer jag tillbaka hit i juli och då ska jag studera igen.. förhoppningsvis.

Så på torsdag är jag i Melbourne igen, efter bara 3 veckor utan josh.. patetiskt eller hur? Om vi inte ens klarar 3 veckor utan varandra hur ska vi någonsin klara 5-6 månader? Så rädd för vad som komma skall. Men innan jag beger mig hemåt igen så har vi 1 månad tillsammans i thailand. Jag, josh och några utav våra kompisar lämnar Melbourne den 25 december för Thailand, och vi ska resa runt till den 28 januari då jag måste bege mig hem.
Men 1 månad tillsammans i ett paradis är inte illa pinkat, jag längtar så otroligt mycket.

Från det ena till det andra så sa jag upp mig från mitt jobb här i Brisbane, världens bästa jobb. Kommer sakna det, det enda jobb som jag verkligen har gillat. Att få jobba för Cosmetics plus som en body piercare har varit en enormt roligt och en stor erfarenhet, kommer se rätt coolt ut på mitt cv också haha.

Så om nu mina läsare kommer tillbaka, och det hoppas jag att ni gör jag lovar att uppdatera bättre och inte lägga bloggen på hyllan igen. Tack, och hej och välkommen..igen.

Translation: I think its time for me to open up this blog again, been so long and i miss it. And thanks you Caroline for my new design, i love it. So many things have happend since last time i wrote, and i cant write it all down. I got my heart broken a while ago, but now we are fixing it..together. And our realationship is better than ever. I am terrifed tho, for everything. Of losing the most important person in my life. We have only 2 months left togehter before i have to go back home to Sweden, and that scares me to death. Ive been away from him for 3 weeks now and that hasent been easy so how the hell am i supposed to be away from him for like 5-6 months? I tear up just thinking about it. But hopefully im going to be able to come back, if everything goes to plan ill be back in Melbourne in July next year to study and be with the man i love in the country that i love and now call home.
But before my trip back home to Sweden we have 1 month together in Thailand,
i cant wait. Its going to be, amazing.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0